04آگوست

روستای باغو کیش

روستای باغو جزیره کیش یکی از مکان های دیدنی در این جزیره است ، برای آشنایی بیشتر با این مکان همراه کیش ایسلند تور باشید .

 

 

روستای باغو کیش :

این روستا یکی دیگر از جاذبه های گردشگری کیش است . در زمان های قدیم ساکنان جزیره در ۳ منطقه روستایی واقع در بخش های جنوب غربی ، شرق و شمال شرقی جزیره زندگی میکرده اند .

امروزه تنها روستای به جا مانده از آن دوران روستای باغو است که در جنوب غربی جزیره کیش که در واقع همان سمتی که کشتی یونانی آنجا هست ، قرار دارد و بافت سنتی آن تا به امروز حفظ شده است .

آنطور که پیداست ، نام این روستا از نام پیرزنی ۱۰۰ ساله به نام ( باغو ) گرفته شده است که در گذشته و در زمانی که کیش در تصرف پرتغالی ها بوده در این روستا زندگی میکرده است . در برخی از منابع از داستان این پیر زن با نام ( افسانه ننه باغو ) یاد شده است .

روستای باغو جزیره کیش

روستای باغو کیش

در حال حاظر این روستای تاریخی جز چند خانوار دامدار کسی در آن زندگی نمیکند . در منطقه ای از فضای ورودی روستای باغو ،سیاه چادرهای برپا میباشد که زندگی بومیان و آداب و رسوم این منطقه را برای گردشگران در معرض دید قرار میدهند .

در روستای باغو ، یکی از آثار ارزشمندی که توجه شما را به خود جلب خواهد کرد مسجد قدیمی آن است . نام این مسجد ( مسجدالنبی ( ص ) )

است و ساخت آن به سال ۹۸۱ هجری قمری بر میگردد .

یک مسجد نسبتا کوچک ولی بسیار زیبا که گردشگران در هنگام ورود به روستا در کنار آن توقف می کنند تا به بازدید از آن بپردازند . در کنار این مسجد چاه آبی قدیمی نیز قرار دارد . لازم به ذکر است که این مسجد تاریخی دارای یک مناره است و دیوار خارجی آن بسیار کوتاه است به طوری که حیاط آن از بیرون هم به راحتی دیده میشود .

برای رسیدن به باغو ، میتوانید یا به سمت میدان ( غروب کیش ) بروید و از آنجا به جاده باغوبپیچید یا اینکه از سمت بزرگراه خلیج فارس به این مسیر دسترسی پیدا کنید .

برای مشاهده همه ی جاذبه های کیش این صفحه مراجعه کنید .

برچسب ها:

نظرات خود را درج نمایید